tag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post6247665220685746375..comments2023-07-02T13:37:54.511+02:00Comments on Allra Underdånigast: TT förnekar sig inteUnknownnoreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-33222045893936315882011-01-27T10:10:54.373+01:002011-01-27T10:10:54.373+01:00Din artikel om TT:s rapportering av Brunne vs Åkes...Din artikel om TT:s rapportering av Brunne vs Åkesson är så perfekt ironisk och humoristisk att den, som du säger kunde användas som en matinéfilm. Tackar !Kallehttps://www.blogger.com/profile/14626869120107800454noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-71599679596306097512011-01-25T23:29:23.805+01:002011-01-25T23:29:23.805+01:00Haha.. läste resten av vad du skrev nu. Ja, trolig...Haha.. läste resten av vad du skrev nu. Ja, troligen räcker 70-75% icke-stöd! :DAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-63640426636589333142011-01-25T23:27:23.549+01:002011-01-25T23:27:23.549+01:00@ Anonym 16:31
Nej, du går efter opiniosundersökni...@ Anonym 16:31<br />Nej, du går efter opiniosundersökningar, de visar hur folk tänker RÖSTA. Inte vad man tycker i en viss fråga.<br /><br />Undersökningar visar att vad gäller invandring och dylika frågor -det vill säga dom vi här diskuterar- så sympatiserar en majoritet med SD, man röstar bara inte efter det. Prioriterar troligen inte frågan högt nog. <br />..Detta kommer förändras efter hand, SD har framtiden för sig. Extremvänster och "mångkultursälskare" (vilka såklart brukar bo på betryggande avstånd från just mångkulturen) kommer å sin sida dö ut, det går inte att förneka verkligheten hur länge som helst.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-69971802302155082292011-01-25T16:51:51.486+01:002011-01-25T16:51:51.486+01:00..å andra sidan finns det en massa människor som r.....å andra sidan finns det en massa människor som röstar tvärtemot sina övertygelser. <br /><br />Folk som är för stränga straff för våldsbrott, låga skatter, starkt försvar, skeptiska mot islamism och en anständigt stram invandringspolitik men som ändå röstar på Moderaterna! Marknadsföring, medgörlig media och skämsfaktor fungerar uppenbarligen ibland.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-87697500395046543642011-01-25T16:31:13.876+01:002011-01-25T16:31:13.876+01:00Ca 93 % sympatiserar inte med SD enligt senaste un...Ca 93 % sympatiserar inte med SD enligt senaste undersökningen, ungefär som för FP.<br /><br />Å andra sidan sympatiserar inte 95-65 % inte med V, C eller KD.<br /><br />90 % inte med MP<br />66 % inte med M<br />74 % inte med S<br /><br />När Jimmie är statsminister är jag nöjd :-)<br />Kanske räcker med att 75 % inte sympatiserar med SD?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-63874567820941805262011-01-25T12:44:23.160+01:002011-01-25T12:44:23.160+01:00@Johan
Du skriver "..dock kanske det snarare ...@Johan<br />Du skriver "..dock kanske det snarare bekräftar statistiken över att flertalet är arbetslösa och har tiden att sitta dagarna i ända och spy galla över islam och invandrare som lyckas bättre än de själva."<br /><br />Är du allvarlig? Du har aldrig varit i våra islamdominerade förorter, eller hur? Du vet de områden där arbetslösheten ligger på 70% trots envisa försök till positiv särbehandling (dvs det allmänna står för 65-100% av lönekostnaden). Eller bygger du in andra moment i "att lyckas bättre"? Antal avlade barn? Bidragsfusk? Antalet timmar ägnade åt att inte jobba? I så fall är du nog inte så långt från sanningen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-10942775522641821892011-01-25T10:58:05.187+01:002011-01-25T10:58:05.187+01:00"lyckades sverigedemokraten Jimmie Åkesson ty..."lyckades sverigedemokraten Jimmie Åkesson tygla sina känslor"<br /><br />Det är mer än vad de unga väljarna kan, när de hör sån här vriden propaganda!<br /> <br />Ja dessa äckliga röd/gröna journalister skriver vad de har förstånd till, allt för att provocera och sitta och fnittra åt. <br />En lesbisk biskop: är en som VERKLIGEN behöver livvakter om hon ska gå i vissa områden i "Sverige"! <br />ps)alla politiker har livvakter!<br /> <br />JennyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-8052657721959338742011-01-25T09:59:24.014+01:002011-01-25T09:59:24.014+01:00Re Anonym 00:15.
Om det föds ca 120.000-130.0000 b...Re Anonym 00:15.<br />Om det föds ca 120.000-130.0000 barn årligen i Sverige och det invandrar ca 70.000-90.000 personer per år, vad tror du på sikt då händer med landets befolkningssammansättning?<br />Vi har idag en arbetslöshet på ca 8-10 % en ungdomsarbetslöshet på 20 %, samtidigt har vi öppnat för arbetskraftsinvandring utanför EU?<br />Hur får du ihop det? Trots allt ska skolgång, pensioner, sjukvård, bostäder betalas! <br />Om man invandrar till Sverige är analfabet eller har kort skolgång och är medelålders så lär chansen att få ett jobb där man försörjer sig själv vara ytterligt begränsad. Alternativet är att samhället får anställa dessa personer, dock ska de lönerna betalas via skattsedeln.<br /><br />Så du borde bry dig, för det som sker kommer påverka både dig och dina barn.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-55306109292248245532011-01-25T00:35:36.660+01:002011-01-25T00:35:36.660+01:00@Anonym 00:17
Men hallå. Det var ju ett exempel, H...@Anonym 00:17<br />Men hallå. Det var ju ett exempel, Helge.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-55529303192580207922011-01-25T00:17:46.285+01:002011-01-25T00:17:46.285+01:00@ Anonym 00:15
"1000-2000 flyktingar till föl...@ Anonym 00:15<br />"1000-2000 flyktingar till följd av en konflikt någonstans i världen"? Inte konstigt att du inte bryr dig, du har ju ingen koll.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-80785480773452465602011-01-25T00:16:31.225+01:002011-01-25T00:16:31.225+01:00@ Johan
Nej, visst har du inget klassförakt.. Det ...@ Johan<br />Nej, visst har du inget klassförakt.. Det är ju klasskärlek du uppvisade? Vilket jävla skitprat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-4578008622471426712011-01-25T00:15:47.780+01:002011-01-25T00:15:47.780+01:00Fattar inte varför det här med invandrare engagera...Fattar inte varför det här med invandrare engagerar så oerhört. För mig är det en icke-fråga. Som heltidsarbetande och familjefar är det 1000 andra saker som kommer före. Om det släpps in 1000 el 2000 st flyktingar till följd av en konflikt nånstans i världen är högst egalt för min personliga situation. Rent allmänt kan man ju förstås tycka att det snålt och cyniskt att inte släppa dessa människor. Men samtidigt är jag som sagt ganska oengagerad.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-14597616405627932282011-01-25T00:14:41.612+01:002011-01-25T00:14:41.612+01:00@Anonym
Rödvin är gott!
@K
Klassförakt har jag ...@Anonym<br />Rödvin är gott! <br /><br />@K <br />Klassförakt har jag inte. Om du visste min bakgrund skulle du förstå det.<br /><br />Vi ses på Gröne Jägaren!Johanhttp://dyspne.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-49830819761827013162011-01-24T23:52:47.839+01:002011-01-24T23:52:47.839+01:00Re Johan! ja det var en konspirationsteori värd na...Re Johan! ja det var en konspirationsteori värd namnet det! Alla som röstar på SD är arbetslösa rasister eller försupna sjukpensionärer, så måste det vara.<br />Om du följde valrörelsen så kanske du märkte den rätt ensidiga mediarapportering om SD som var legio, hade SD behandlats som vilket annat parti som helst hade antagligen väljarstödet varit ytterligare 1-2%. <br />Det kan tyckas lite, dock är det ett i det närmaste tabubelagt parti vi talar om som ändå attraherar drygt 300.000 väljare. <br />Med fortsatt massinvandring och eskalerade social problem så kommer knappast SD få minskat stöd i nästa val. <br />Håller trenden i sig så lär SD öka med ca 50 % igen till 8-9% av röstetalen.<br />Om nu inte fördämningen släppt och SD hunnit normaliserats och de etablerade partierna har gjort fler hycklande ställningstaganden som Irak 2007. Då kanske SD brakar till och landar runt 10-12%.<br />Den som lever får se, men jag misstänker att det fortfarande bara är rasister och sjukpensionärer med alkoholproblem som utgör 10 % av befolkningen.<br />Kanske lika bra att liberaler som du avskaffar demokratin för folk tycker bara fel saker hela tiden.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-34988277968633306632011-01-24T23:45:58.246+01:002011-01-24T23:45:58.246+01:00@ K
Ungefär.. De intar det klassperspektiv som för...@ K<br />Ungefär.. De intar det klassperspektiv som för tillfället passar. Vänstern har alltid varit småborgerlig dock, akademiker och deras barn som filosiferar om "de förtryckta massorna" över några glas rödvin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-78183378174580959322011-01-24T23:43:31.444+01:002011-01-24T23:43:31.444+01:00@Johan. Fint klassförakt du får till där. SD:are m...@Johan. Fint klassförakt du får till där. SD:are måste vara arbetslösa, för arbetslösa är korkade och värdelösa. Eller? <br /><br />Din attityd är typisk för den förljugna prozacvänstern. Ni påstår er företräda de svaga och utsatta, men de är inget annat än en dörrmatta ni torkar av kängorna på när ni ska in i de fina salongerna.Khttps://www.blogger.com/profile/04636263143231960416noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-18971320671226213642011-01-24T23:42:41.848+01:002011-01-24T23:42:41.848+01:00"Tygla sina känslor"? Ja, den som tycker..."Tygla sina känslor"? Ja, den som tycker fel skall uppenbarligen tygla både känslor och tunga: Hålla käften i kort!<br /><br />Tycker du rätt dock, har du uppenbarligen all rätt i världen att bete dig närpå hur som helst... Då får du både gorma och skrika som en annan hysterisk idiot, tom använda våld.. Några argument behöver du dock inte, det räcker med volym.<br /><br />Så jävliga trött på dessa ynkliga fegisar som självklart sitter jävligt vackert i en någorlunda omvänd situation. Konformistfjantar som inte klarar av att tänka själva..<br /><br />@ Johan<br />Men buhu då.. Att en del SD:are lägger en hel del tid på kommentarer och bloggar beror kanske på att alla inte har hela media i ryggen vad gäller att sprida sitt politiska budskap.. utan motarbetas av media konstant. Sen kan det såklart också vara så att NI är färre än ni tror..<br /><br />Undersökningar visar ju att vad gäller invandring och dylika frågor så sympatiserar en majoritet med SD, man röstar bara inte efter det. Prioriterar troligen inte frågan högt nog.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-88416152657439149152011-01-24T23:35:16.271+01:002011-01-24T23:35:16.271+01:00Trotts allt sympatiserar omkring 94 % av Sveriges ...Trotts allt sympatiserar omkring 94 % av Sveriges befolkning inte med herr Åkesson och Sverigedemokraterna. Dess anhängare syns just nu i en mängd nyheters kommentarsmöljligheter och olika bloggar, dock kanske det snarare bekräftar statistiken över att flertalet är arbetslösa och har tiden att sitta dagarna i ända och spy galla över islam och invandrare som lyckas bättre än de själva.Johanhttp://dyspne.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7614869601989449193.post-84479741655551756212011-01-24T23:18:46.133+01:002011-01-24T23:18:46.133+01:00Vad väntar vi av ynkliga islamvurmare. Som homosex...Vad väntar vi av ynkliga islamvurmare. Som homosexuell känner sig biskopen tvungen att levereda denna politisktkorrekta papegojprat. Och media tacksamt lyfter upp hennes gärning som skänkt från himmeln.Anonymousnoreply@blogger.com