onsdag 28 december 2011

Gratis tuttar, annars!

DN har en alamistisk artikel om att transsexuella kanske tar livet av sig om de nekas bröstimplantat. Man hänvisar till RFSL, men trots det allvar man påstår sig tillmäta frågan har de inte lagt ut någon pressrelease på sin hemsida. Inte heller ges några källor till påståendet om höga självmordsstal, så det går egentligen inte att kontrollera något av det som hävdas.

Det var förmodligen heller inte meningen.

Då är det svårt att dra någon annan slutsats än att man menar skattefinansierade bröstimplantat. Annars tycks det ju numera finnas en kvacksalvare i var och varannan håla som opererar in prima franskt silikon om man betalar det själv. Om det är så viktigt att man tar livet av sig annars skulle man kunna tycka det var värt att spara till eller rent av ta ett banklån för? 

För att visa att jag är politiskt korrekt och mångfaldig vill jag bredda DN/RFSL:s snäva fokus på bröst genom en uppmuntrande visa till alla dem som deppar i väntan på en ny skattefinansierad penis. Jag vill också passa på och påpeka att jag är kränkt. I största allmänhet.


2 kommentarer:

  1. Trams ... både RFSLs utspel, artikeln och ditt svar :P Och mitt :P Man kan undra varför nån bryr sig.

    SvaraRadera