IKEA:s reklamkampanj för homosexualitet i Italien har retat upp många där. Att förolämpa sina tilltänkta kunder är tydligen en användbar marknadsföringsstrategi. I den progressiva ankdammen i Sverige tar man givetvis det som intäkt för sin egen förträfflighet.
Eftersom svenskar* vet bäst så har vi den självklara rätten att köra ner vilka åsikter och värderingar i halsen på andra och bara förvänta oss tacksamhet i gengäld. Annars är de intoleranta.
* Med "svensk" avses givetvis bara politiskt korrekta sådana, eller snarare maktens megafoner inom politik och journalistik. Resten är bara skatteboskap som ska manipuleras till att tycka rätt.
DN , Dagens Media,
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
En underbar betraktelse av sakernas tillstånd här i Sverige. Läs f ö Julia Caesars krönika på Snaphanen idag som handlar just om hur Sverige anser sig vara världsbäst rent moraliskt.
SvaraRaderaTack för din kommentar och tipset om Julia Ceasars krönika!
SvaraRadera