söndag 27 mars 2011

Krämeri & politisk korrekthet hand i hand

IKEA:s reklamkampanj för homosexualitet i Italien har retat upp många där. Att förolämpa sina tilltänkta kunder är tydligen en användbar marknadsföringsstrategi. I den progressiva ankdammen i Sverige tar man givetvis det som intäkt för sin egen förträfflighet.

Eftersom svenskar* vet bäst så har vi den självklara rätten att köra ner vilka åsikter och värderingar i halsen på andra och bara förvänta oss tacksamhet i gengäld. Annars är de intoleranta.

* Med "svensk" avses givetvis bara politiskt korrekta sådana, eller snarare maktens megafoner inom politik och journalistik. Resten är bara skatteboskap som ska manipuleras till att tycka rätt. 

DN , Dagens Media,

2 kommentarer:

  1. En underbar betraktelse av sakernas tillstånd här i Sverige. Läs f ö Julia Caesars krönika på Snaphanen idag som handlar just om hur Sverige anser sig vara världsbäst rent moraliskt.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar och tipset om Julia Ceasars krönika!

    SvaraRadera